Reklama

Co powoduje, że przez dłuższy czas odczuwamy zmęczenie?

Zdarza się tak, że przez dłuższy okres czasu czujesz się zmęczona i niewyspana, a jedna kawa w ciągu dnia to za mało? Powodów tego może być wiele, jednak możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, że cierpisz na zakwaszenie, ponieważ nie ma konkretnych objawów zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej. Niekiedy może być błędnie diagnozowane przez lekarzy ze względu na różne dolegliwości takie jak na przykład drażliwość, senność, uczucie smutku, a nawet depresja. W rzeczywistości szacuje się, że ponad 80 procent osób odczuwa zmęczenie, którego przyczyny są niezdiagnozowane. Częste zmęczenie może być spowodowane przez wiele rzeczy, jednak lekarze dość często zapominają jak ważny jest poziom pH w naszym ciele.

Dlaczego pH jest takie ważne?

Zdrowy człowiek ma pH na granicy 7,35. Spadek lub wzrost może mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu i powodować nieprzyjemne dolegliwości. Główny problem pojawia się wtedy, gdy wartość pH jest niższe i mamy do czynienia z zaburzeniem określanym kwasicą (nie mylić z zakwaszeniem). Kwasica jest dość poważnym zaburzeniem, które może wynikać ze złej pracy narządów wewnętrznych takich jak nerki czy płuca. Kwasica pojawia się po przewlekłym zakwaszeniu organizmu, a rozwinięta może być niebezpieczna dla życia.

W jaki sposób to, co jemy wpływa na poziom pH w organizmie?

Będziesz zaskoczony tym, jaki wpływ na kondycję naszego organizmu ma to, co jesz i pijesz. Niektóre napoje powodują, że nasz poziom pH robi się kwaśny. Istnieje wiele pokarmów oraz napoi (w tym sok pomarańczowy), które przyczyniają się do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej. Cokolwiek jemy, nasz żołądek wydziela kwas, który pomaga przetrawić spożywany pokarm. Gdy proces fermentacji jest zakończony, reszta kwasu jest przekazywana do krwi. Napoje takie jak kawa oraz alkohol mogą przyczyniać się do zakwaszenia. Dodatkowo powinniśmy również zwrócić uwagę na białko zwierzęce, ponieważ ono też wpływa na zakwaszenie.

Jak zachować równowagę pH w organizmie?

Najskuteczniejszym sposobem, który pomoże walczyć z zaburzeniem kwasowo-zasadowym jest spożywanie pokarmów, które są wysoko zasadowe. Ważne jest, aby w swojej diecie uwzględnić zdrowe produkty, jednak nie oznacza to, że musimy całkowicie pozbyć się produktów, które mogą wpłynąć na kwasowość naszego organizmu. Jeśli chcesz, możesz spróbować wyeliminować dwa lub trzy produkty i zobaczyć jak wpłynie to na organizm. Którego jedzenia więc należy unikać, a które jest wskazane? Grupa produktów, które zwiększają kwasowość to mięso (szczególnie drobiowe), ryby, nabiał, jaja, zboże i alkohol. Produkty, które zwiększają alkaliczność oraz są neutralne: owoce, orzechy, rośliny strączkowe, warzywa, naturalny tłuszcz, skrobia i cukier. Picie dużej ilości wody ma ogromne znaczenie w walce z zakwaszeniem organizmu. Oczywiście woda ma pH na granicy 7,0, ale istnieją sposoby, aby była bardziej zasadowa, takie jak dodanie odrobiny sody lub soku z cytryny.

Pamiętaj jednak, że przewlekłe zmęczenie może niekoniecznie być spowodowane zaburzeniem równowagi kwasowo-zasadowej. Może być wiele przyczyn ciągłego zmęczenia, dlatego też, warto udać się do lekarza, który przepisze odpowiednie badania i zaleci specjalne suplementy, które pomogą wrócić do formy. Po pierwsze zadbaj, aby spać 8 godzin na dobę, zdrowo się odżywiać i dużo ćwiczyć. Aktywność fizyczna jest dobra dla wszystkich.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama