Reklama

Co jeść, żeby zmniejszyć trądzik?

Wielu ekspertów uważa, że nieprawidłowa dieta nie tylko nasila objawy trądziku, ale jest też jedną z jego przyczyn. Według nich należy wyeliminować pokarmy cechujące się wysokim indeksem glikemicznym (powyżej 60). Ich spożycie wpływa na wzrost produkcji insuliny, która zwiększa skłonność do rogowacenia naskórka i stymuluje produkcję testosteronu. Z kolei testosteron pobudza do pracy gruczoły łojowe, co nasila objawy trądziku.

Przede wszystkim warzywa

Postaw na warzywa - rano ogórki i pomidory, na obiad surówkę z kapusty lub sałatę, wieczorem – rzodkiewki i kiełki rzeżuchy. W ten sposób dostarczysz sobie witamin C i E, ważnych dla hamowania cytokin zapalnych.

Algi dwa razy w tygodniu

Są wyjątkowo cenne dla cery z trądzikiem, zapewniają bowiem substancję (spirulinę) o działaniu nawilżającym skórę. Zamiast alg możesz pić sok z aloesu, cechujący się podobnym działaniem.

Czego unikać?

Pokarmów przetworzonych przemysłowo, do których dodaje się zwykle dużo cukru lub skrobi modyfikowanej; dań typu fast food, zawierających mnóstwo tłuszczów nasyconych o wysokim IG.

Błonnikiem w pryszcze

Pomaga w oczyszczeniu organizmu z toksyn. Znajdziesz go w otrębach, kaszach (najwięcej w kaszy jęczmiennej), ryżu brązowym, pieczywie pełnoziarnistym, nasionach roślin strączkowych i warzywach.

Ważny cynk

Ten pierwiastek działa leczniczo na trądzik i ułatwia gojenie ranek, a jego niedobór pogłębia zmiany skórne. W cynk obfitują owoce morza, ryby (np. węgorz), rośliny strączkowe, drób, kasze, jajka.

Olej rzepakowy - źródło kwasów Omega-3

Warto ograniczyć spożywanie tłuszczów zwierzęcych na rzecz tłuszczów roślinnych, szczególnie tych zawierających kwasy Omega-3. To wszechstronna ochrona skóry. Nie tylko zwalczają wolne rodniki, ale łagodzą stany zapalne i zapobiegają rogowaceniu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama