Reklama

Co jeść, aby chronić się przed atakiem serca?

Choroba wieńcowa jest bardzo częstym schorzeniem, zwłaszcza u tych, którzy stosują standardową dietę pełną uwodornionych olejów i cukru. Według statystyk około miliona osób miało w tym roku atak serca, a spośród nich pięćset osób zmarło. Zatem choroby serca to zabójca numer jeden wśród mężczyzn, jak i kobiet w wielu krajach. Co to jest choroba wieńcowa?  Choroba wieńcowa jest stanem spowodowanym zablokowaniem lub zwężeniem tętnic, które żywią swój układ krążenia. Ma to miejsce, gdy poziom cholesterolu przylega do uszkodzonej części naczyń krwionośnych. Uszkodzenie to jest spowodowane przez codzienne wahania ciśnienia krwi, palenie papierosów, cukrzycę, stres. Z czasem te osady mogą stać się groźne i zamieniają się w niebezpieczne blaszki, które zawężają fragmenty tętnic. Dodanie tych dziesięciu produktów do codziennej diety, może zapewnić wsparcie dla systemu krążenia i poprawi ogólny stan zdrowia:

Kurkuma

Kurkuma jest ostatnim krzykiem mody dla smakoszy dbających o zdrowie. To aktywny składnik, kurkumina pomaga zmniejszyć stan zapalny tkanek, zmniejsza odkładanie tłuszczu i pomaga w walce z rakiem. Pozwala w utrzymaniu odpowiedniej liczby płytek krwi, zapobiega ich zlepianiu się ze sobą, a tym samym zapobiega rozwojowi choroby sercowo- naczyniowej. Popularnym sposobem na wymienione schorzenie jest wypijanie szklanki świeżego soku wyciśniętego z marchwi i korzeni zielonych liściastych warzyw. Wyciskanie soku jest najlepszym sposobem, aby wchłonęła się kurkuma w najczystszej postaci. Ale jeśli nie masz sokowirówki, możesz również dodać sproszkowaną kurkumę do swojej diety.

Arbuz

Arbuz zawiera argininę. Arginina produkuje tlenek azotu, który jest potrzebny organizmowi do utrzymania zdrowego ciśnienia krwi oraz pozwala utrzymać zdrowy układ krążenia. Arbuz również redukuje ciśnienie krwi, ponieważ zawiera więcej cytruliny niż inna żywność. Cytrulina obniża ciśnienie krwi, pomagając organizmowi wyeliminowanie odpadów.

Awokado

Awokado zawiera w swoim składzie wiele rodzajów dobrych tłuszczów, które trzeba jeść codziennie. Tłuszcze jednonienasycone w awokado mogą obniżyć poziom cholesterolu L D L, jednocześnie zwiększając poziom cholesterolu H D L.

Sardynki

Sardynki to ryby, które są bogate w kwasy omega-3 oraz witaminę D, które mogą przyczynić się do obniżenia stężenia triglicerydów i cholesterolu. Są one również doskonałym źródłem witaminy B12, która chroni zdrowie serca poprzez obniżenie poziomu homocysteiny.

Jagody

Jagody są odżywczym motorem napędowym. Posiadają ogromny pakiet niskokalorycznych związków odżywczych i wiele walorów smakowych. Antocyjany i flawonoidy w jagodach pomagają obniżyć ciśnienie krwi i rozszerzają naczynia krwionośne. Jedno badanie wykazało, że u kobiet, które jadły więcej niż trzy porcje owoców jagodowych w tygodniu ryzyko zawału zmniejszyło się o 32%.

Cytrusy

Wielu osobom zaleca się picie soku pomarańczowego, który jest bogaty w potas i witaminę C, jednak wiele soków zawiera dodatek cukru, który może podnieść poziom cukru we krwi. Zamiast tego lepiej zjeść świeże owoce cytrusowe. Uważaj na grejpfruta, gdy przyjmujesz leki na obniżenie cholesterolu, ponieważ może wpływać na skuteczność leku.

Niesolone orzechy

Orzechy są dobrymi przekąskami bogatymi w witaminę E. Badania wykazały, że ludzie, którzy zjadają orzechy nie mają problemu z nadwagą, a tym samym nie obciążają układu krążenia.

Oliwa z oliwek

Istnieje powód do twierdzenia, że dieta śródziemnomorska jest zdrowa. Stosowanie codziennie czterech łyżek oliwy z oliwek może zmniejszyć ryzyko zawału serca i udaru mózgu o 30%. Tłuszcze jednonienasycone w oliwie pozwolą zmniejszyć zarówno poziom cholesterolu oraz cukru we krwi.

Winogrona

Winogrona, zwłaszcza czarne wraz z nasionami, są bardzo bogate w resweratrol, który działa podobnie jak przeciwutleniacze, a tym samym chroni ciało przed uszkodzeniami powodującymi ryzyko zachorowania na raka i choroby serca.

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera katechiny, które działają jak przeciwutleniacze. Badania wykazały, że u osób, które piły cztery lub więcej filiżanek zielonej herbaty dziennie, ryzyko chorób sercowo-naczyniowych zmniejszyło się o 20 procent.

Możesz również zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej poprzez ograniczenie spożycia alkoholu, rzucenie palenia, zmniejszając spożycie cukru. Koniecznie wprowadź do codziennej diety uwodornione oleje, unikaj stresu, zapobiegaj niebezpiecznym wahaniom ciśnienia krwi, i co najważniejsze wprowadź aktywny tryb życia i nie zapomnij o dużej dawce uśmiechu, bo szczęśliwe ciało to zdrowe ciało.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama