Reklama

7 Domowych sposobów na obrzęk nóg

Obrzęki nóg to dość częsty problem wielu osób. Przyczyn może być wiele, począwszy od trybu życia bądź pracy, aż do poważnych schorzeń których nie należy lekceważyć. W innych przypadkach z obrzękiem nóg można sobie poradzić w domowy sposób. Poniżej znajdziesz kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów.

Reklama

Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy dzięki wysokiemu poziomowi potasu i właściwościami przeciwzapalnymi pomaga zmniejszyć retencję płynów. Wystarczy upewnić się, że kupujesz organiczny ocet jabłkowy i przyjmować go w ilości 1-2 łyżek rozcieńczonych w szklance ciepłej wody. Pij ocet 3 razy dziennie przed jedzeniem.

Magnez

Obrzęk nóg i stóp jest zwykle połączony z niedoborem magnezu. Magnez jest niezbędny dla kontroli płynu w organizmie. Ponieważ magnez jest słabo przyswajany doustnie, stosuj olej magnezowy. W tej postaci magnez jest wchłaniany w 100%.

Kwas alfa-liponowy

Jest on zdecydowanie numerem jeden, jeśli chodzi o brzęk i puchnięcie nóg. Kwas ten wspaniale poprawia retencję płynów i sprawdza się u większości osób. W ciągu 3-4 dni może całkowicie pozbyć się obrzęków. Kwas alfa-liponowy można uzupełnić poprzez suplementy lub spożywać w następujących produktach: szpinaku, brokułach, ziemniakach, nerkach i sercach wołowych, brukselce, zielonym groszku, śledzionie wołowej, móżdżku wołowym oraz otrębach ryżowych.

Pieprz cayenne

Pieprz cayenne, kurkuma, imbir i cytryna. Wszystkie te produkty pomagają zmniejszyć obrzęk i poprawić przepływ płynów w tkankach. Są także bardzo bezpieczne, więc należy ich używać w kuchni jak najwięcej.

Ćwiczenia

Jest to znany fakt, że osoby nie stroniące od aktywności fizycznej mają lepszy przepływ płynów w tkankach. Należy ruszać się, tak często jak to tylko możliwe. Już 30-40 minutowy spacer poprawia ukrwienie i retencję płynów w organizmie.

Unikaj regularnej soli kuchennej

Sód zatrzymuje płyny w organizmie, by tego uniknąć wybieraj sól kamienną niejodowaną bądź himalajską różową. Sole te zawierają więcej niezbędnych składników mineralnych i nie powodują zatrzymania płynów.

Zdrowo się odżywiaj

Jedzenie przetworzonej żywności i fast foodów z pewnością sprawi, że organizm zatrzymuje płyny. Są pełne sztucznych dodatków, takich jak azotany, które wstrzymują nagromadzone płyny w organizmie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama