Reklama

6 naturalnych środków na ADHD

ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) oznacza zespół nadpobudliwości z deficytem uwagi. W latach 2003 – 2007 liczba udokumentowanych przypadków ADHD zwiększyła się o 22%. Leczenie farmakologiczne tej przypadłości nie zawsze jest skuteczne, a przy tym może prowadzić do wystąpienia działań niepożądanych. Istnieją jednak alternatywne sposoby leczenia ADHD, całkowicie naturalne i nie powodujące żadnych skutków ubocznych. Sposoby te są łatwe w stosowaniu i pozostawiają długotrwałe efekty. Poniżej przedstawiamy listę naturalnych i bezpiecznych dla zdrowia metod.

Reklama

Unikanie sztucznych konserwantów i barwników

Badania sugerują, że konserwanty i barwniki syntetyczne stosowane w produkcji żywności są częściowo odpowiedzialne za zaburzenia ADHD. Konserwanty mogą wywoływać roztargnienie, nadaktywność i trudności w koncentracji. Składniki, których należy unikać w produktach żywnościowych to sodium benzoate, sunset yellow, tartrazine, allura red oraz quinoline yellow.

Olej z ryb

Olej z ryb może pomóc w przezwyciężeniu objawów ADHD.W badaniu dzieci otrzymywały przez 3 miesiące suplementy zawierające olej z ryb, który jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega – 3. W wyniku takiej suplementacji zaobserwowano poprawę w zachowaniu, lepsze pisanie oraz lepsze rozumienie. Wykazano również, że olej z ryb zawiera tłuszcze wielonienasycone, które wpływają korzystnie na pamięć i poprawiają koncentrację.

Masaż przed snem

Masaż wykonany przed snem przy użyciu olejków to kolejny sposób na zrelaksowanie dzieci z ADHD. Do masażu zaleca się użycie oliwy z oliwek. Nalewamy niewielką ilość oliwy na dłoń i delikatnie masujemy dziecko od głowy do stóp. Jeśli nie mamy wystarczającej ilości czasu, można wymasować dziecku tylko stopy. Resztki oliwy wycieramy ręcznikiem. Taki masaż nie tylko pozwoli dziecku lepiej zasnąć, ale również zmniejszy objawy ADHD.

Ograniczenie technologii

Dzieci w XXI wieku wyrastają na wiadomościach elektronicznych. U dzieci cierpiących na ADHD bardzo ważne jest ograniczenie ilości czasu spędzanego przed ekranem telefonu czy komputera. Dłuższy kontakt z gadżetami elektronicznymi powoduje, ze dziecko jest narażone na długotrwałe emitowanie promieniowania elektromagnetycznego. Może ono prowadzić do zawrotów głowy, zmęczenia i braku koncentracji. Zachęć dziecko do skrócenia czasu, jaki spędza przy gadżetach i zorganizuj zabawy na dworze lub uprawianie sportu.

Joga i tai chi

Badania przeprowadzone w różnych częściach świata wykazały, że regularne ćwiczenie jogi może pomóc w pokonaniu problemów takich jak niepokój, trudności w kontaktach z ludźmi i hiperaktywność, zwłaszcza u chłopców. Podobnie, wykonywanie ćwiczeń tai chi skutkuje znacznym zmniejszeniem nasilenia objawów ADHD takich jak rozproszona uwaga i nadmierne emocje. Branie udziału w zajęciach jogi i tai chi dwa razy w tygodniu przez 5 tygodni może przynieść znaczną poprawę w zachowaniu dziecka.

Dieta

Stosowanie zdrowej diety u dzieci jest niezmiernie ważne w przypadku każdego problemu zdrowotnego. Dieta dziecka z ADHD powinna zawierać produkty z dużą zawartością witamin i minerałów, kwasów tłuszczowych omega – 3, białka, zdrowych węglowodanów i nasyconych tłuszczy. Jeśli dziecko nie jest w stanie wysiedzieć podczas dłuższego posiłku, przygotuj mu zdrowe przekąski, tak by mogło je jeść w ciągu dnia. Przygotowanie kilku mniejszych posiłków będzie łatwiejsze dla was obojga.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama