Reklama

5 sposobów na spuchnięte nogi

Opuchlizna nóg dokucza nam w szczególności latem. Nawet, gdy nie przebywamy cały dzień w pozycji stojącej, na naszych kończynach pojawiają się uciążliwe obrzęki. Na szczęście istnieje kilka prostych domowych sposobów, które w krótkim czasie mogą przynieść nam ulgę. Pięć najbardziej popularnych i zarazem najbardziej skutecznych znajdziesz poniżej.

Wygodna pozycja leżąca.

Jeśli po powrocie do domu zauważysz, że twoje nogi są opuchnięte, pół godziny poleż z uniesionymi stopami i łydkami. Aby było ci jak najwygodniej, możesz umieścić je na zrolowanym kocu lub poduszce.

Chwila lodowatego masażu.

Kilka kostek lodu zawiń w bawełnianą chustkę lub ściereczkę. Tym pakunkiem przez kilka minut zataczaj koła na nogach. Masaż zacznij od kostek i kieruj się w stronę ud.

Chłodzące kapuściane okłady.

Kilka liści kapusty włóż na chwilę do zamrażalnika, a następnie rozbij je tłuczkiem jak kotlety. Zawiń w nie nogi. Aby liście nie spadały, owiń je bandażem elastycznym. Kapuściany okład trzymaj przez pół godziny.

Odpowiednie nawodnienie.

Opuchlizna nóg to może być sygnał, że organizm jest zatruty dużą ilością toksyn. Aby wypłukać je oraz poprawić kondycję kończyn, pij minimum dwa litry wody niegazowanej.

Nalewka z kasztanowca.

Pół szklanki suszonych liści kasztanowca zalej połową litra wódki. Odstaw na tydzień, następnie przecedź. Nalewkę popijaj trzy razy dziennie po niepełnej łyżeczce. Zamiast tej nalewki możesz także zastosować gotowe preparaty z wyciągiem z kasztanowca.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama