Jaka powinna być strona internetowa?

Strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawa prowadzenia jakiegokolwiek przedsiębiorstwa. Dzięki niej można budować pozytywny wizerunek firmy, zdobywać więcej klientów i zwiększać sprzedaż. Aby jednak tak było, strona musi być nowoczesna i przyjazna. Co to w zasadzie oznacza? Jakimi cechami powinna wyróżniać się skuteczna firmowa witryna? Przeczytaj artykuł i sprawdź. Dowiedz się, jak stworzyć dobrą stronę WWW i z czyjej pomocy skorzystać.

Reklama

Jaka powinna być skuteczna strona WWW?

Aby strona internetowa przyciągała klientów, musi być stworzona z myślą o odwiedzających ją internautach. Podczas jej projektowania należy brać pod uwagę UX (User Experience), a więc doświadczenia użytkownika. Trzeba zadbać o to, aby wywoływała na odwiedzających ją osobach pozytywne wrażenie. Oto jaka powinna być firmowa witryna.

Atrakcyjna wizualnie

Czy wiesz, że użytkownik w ciągu zaledwie kilku sekund wyrabia sobie pierwszą opinię na temat  odwiedzanej strony, a co za tym idzie też firmy? Ocenia to, co widzi - przede wszystkim estetykę, a dopiero później sprawdza jej zawartość i zapoznaje się z firmową ofertą. To dlatego tak ważny jest atrakcyjny i miły dla oka wygląd strony WWW.

Zadbaj, aby Twoja witryna wywołała na internautach dobre wrażenie. Postaraj się, aby była nowoczesna, zgodna z aktualnymi trendami i estetyczna. Szczególnie ważne są ciekawy projekt i wysokiej jakości zdjęcia, które zachęcą do skorzystania z oferty. Dzisiaj wielu konsumentów kupuje przecież oczami. Wszystkie grafiki znajdujące się na stronie powinny być ze sobą spójne. Istotny jest tutaj ich jednolity styl. Na stronie internetowej można także umieścić filmy, które np. pokazują, jak korzystać z produktu czy usługi. Materiały wideo przyciągają wzrok i są bardzo angażujące.

Dopasowana do branży i grupy docelowej

Nie można zapomnieć, że projekt witryny powinien być dopasowany do konkretnej grupy docelowej oraz branży. Ważną rolę odgrywa tu dobrze dobrana kolorystyka, spójna z oferowanymi produktami/usługami oraz rodzajem działalności. Kolory wywołują u odbiorców odpowiednie skojarzenia i emocje. Wybraną kolorystykę należy zastosować w projekcie logo oraz strony internetowej i cały czas się jej trzymać.

Oprócz tego ważne są treści na stronie, które także powinny być dopasowane do odbiorców oferty. Pamiętaj, że inaczej należy zwracać się do nastolatków, a inaczej do przedsiębiorców. Musisz więc dokładnie znać swojego potencjalnego klienta i dostosować do niego język. Przekazy, które skierujesz do swoich odbiorców, powinny być więc przemyślane, spójne i zgodne z wyznawanymi przez nich wartościami. Dzięki temu można dotrzeć do odpowiednich osób, zatrzymać ich na swojej witrynie i z większym prawdopodobieństwem zachęcić do skorzystania z oferty.

Potrzebujesz strony WWW, która będzie dopasowana do Twojej branży i zgodna z oczekiwaniami Twojej grupy docelowej? Nawiąż współpracę z doradcami internetowymi WeNet, którzy wykonają dla Ciebie indywidualny projekt oraz sprawią, że Twoja witryna będzie estetyczna i przyciągnie klientów. Szczegóły sprawdzisz na https://wenet.pl/oferta/strony-www.

Przejrzysta

Atrakcyjny wygląd to nie wszystko. Ważna jest też funkcjonalność. Strona internetowa powinna być przejrzysta. Co to oznacza? Otóż powinna mieć logiczną i uporządkowaną budowę. Wszystkie elementy mają być odpowiednio rozmieszczone i znajdować się w dobrze widocznych miejscach. Dzięki temu użytkownik po wejściu na stronę od razu znajduje interesujące go informacje. Absolutną podstawą jest czytelne i przejrzyste menu z ważnymi zakładkami. Na każdej podstronie powinien być spójny, ujednolicony układ graficzny.

Czego natomiast unikać? Strona WWW nie może być przesycona zbyt dużą ilością tekstu czy grafik, bo będzie wtedy nieatrakcyjna i chaotyczna. Złym pomysłem są też krzykliwe banery, nachalne reklamy i zbyt często wyskakujące pop-upy. Takie elementy tylko zasłaniają treści, utrudniają korzystanie z witryny i irytują internautów.

Przejrzysty powinien być też opis firmowej oferty. Bardziej obszerne fragmenty tekstu należy dzielić na czytelne, logiczne akapity i nadawać im śródtytuły. Warto stosować także pogrubienia oraz listy numerowane i wypunktowane.

Intuicyjna w użytkowaniu

Skuteczna strona WWW jest też wygodna i intuicyjna w użytkowaniu. Każdy internauta bezproblemowo się po niej porusza. Wie, w którym miejscu dokładnie się znajduje i jak może przenieść się do innej podstrony. Witryna internetowa jest użyteczna i przyjazna dla użytkowników, dzięki konkretnym elementom i funkcjonalnościom takim jak:

  • pole wyszukiwania w widocznym miejscu - np. na górze witryny,
  • opcja filtrowania treści,
  • breadcrumbs, a więc nawigacja okruszkowa, która pokazuje użytkownikowi jego aktualną lokalizację na stronie i ułatwia powrót do poprzednich podstron,
  • zwięzłe, czytelne, wyraźne, wzywające do działania komunikaty CTA (skrót z ang. call to action), takie jak np. ,,Sprawdź ofertę’’, ,,Kup teraz’’, ,,Dowiedz się więcej’’. Komunikaty te powinny być umieszczone na wyróżniających się przyciskach, ale także w opisach na stronie,
  • zakładka FAQ (skrót z ang. frequently asked questions) ze zbiorem często zadawanych pytań oraz gotowych odpowiedzi,
  • okienko czatu i formularz kontaktowy, jako rozwiązania, które umożliwiają klientowi nawiązanie szybkiego i wygodnego kontaktu z przedstawicielem firmy.

Ważne jest, aby wszystkie zakładki na stronie internetowej znajdowały się w intuicyjnych i od razu zauważalnych miejscach. Pozwoli to klientom bez problemu poruszać się po witrynie, sprawnie docierać do wybranych podstron i zapobiegnie błądzeniu.

Responsywna

Czy wiesz, że dzisiejsi użytkownicy chętnie korzystają z Internetu na swoich smartfonach, które praktycznie zawsze mają przy sobie? Przeglądają strony internetowe niemal w każdym miejscu i w dowolnym czasie, np. wracając z pracy. To dlatego dzisiaj każda strona internetowa powinna być responsywna, czyli dopasowana do urządzeń mobilnych, takich jak właśnie smartfony czy tablety.

Jak wiadomo, ekran smartfona różni się od monitora komputera i ma zupełnie inne wymagania. Strona zaś musi zawsze być czytelna oraz wygodna i łatwa w przeglądaniu. Trzeba więc zadbać, aby dobrze wyświetlała się na każdym ekranie. Technologia RWD (Responsive Web Design) sprawia, że ta sama treść witryny w zależności od wielkości ekranu przedstawiana jest w inny sposób. Dzięki temu klienci mogą komfortowo korzystać ze strony na dowolnym urządzeniu.

Responsywny design znacząco ułatwia nawigację po witrynie i sprawia, że odbiorcy dłużej na niej zostają, tym samym chętniej zapoznają się z ofertą firmy. Poza tym jest on również ważny z punktu widzenia SEO. Responsywne strony są bowiem lepiej oceniane przez algorytmy Google i zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Szybka w działaniu

Dzisiejsi internauci cenią sobie wygodę i są niecierpliwi. Zależy im na czasie i nie lubią czekać. Klientów, tak samo, jak długa kolejka do sklepowej kasy, denerwuje powoli wczytująca się strona WWW. Jeśli ładuje się zbyt długo, a zdjęcia i grafiki nie wyświetlają się od razu, użytkownik może stracić cierpliwość, opuścić witrynę i przejść do konkurencji. W efekcie nawet estetycznie zaprojektowana strona i atrakcyjna oferta nie zagwarantują sukcesu, gdyż internauci nie zdążą się z nią zapoznać. Firma zaś będzie postrzegana jako nieprofesjonalna i nie warta zaufania.

Nie chcesz do tego dopuścić? Zadbaj, aby Twoja witryna internetowa działała szybko i płynnie. Prędkość ładowania strony (ang. page speed) ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce, liczbę konwersji oraz współczynnik odrzuceń. Jednym z podstawowych sposobów na zwiększenie szybkości wczytywania witryny jest optymalizacja obrazów. Ważny jest dobór prawidłowego formatu i rozmiaru zdjęć. Zbyt duże pliki obrazów spowalniają działanie strony.

Nie można też zapomnieć o dobrym hostingu, który także odpowiada za sprawne funkcjonowanie witryny. Hosting to usługa, która polega na udostępnianiu miejsca na serwerze. Jej wybór jest kluczowy - dzięki sprawdzonej usłudze strona działa bezawaryjnie i szybko oraz jest dostępna dla użytkowników 24/7.

Bezpieczna

Strona WWW powinna wzbudzać zaufanie wśród odwiedzających ją internautów. Musi więc być bezpieczna. Jak zadbać o jej bezpieczeństwo? Przede wszystkim poprzez wdrożenie certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). Stał się on powszechnie przyjętym standardem szyfrowania danych na stronach internetowych. Certyfikat SSL zapewnia poufność i chroni wszystkie przesyłane informacje, takie jak np. dane osobowe, kontaktowe, loginy, hasła czy numery kart kredytowych.

Jak internauci rozpoznają bezpieczne strony WWW? Dzięki symbolowi zamkniętej kłódki oraz przedrostkowi HTTPS w pasku adresu. Jeśli zaś nie zastosujesz szyfrowania SSL, Twoi potencjalni klienci zobaczą na stronie komunikat ,,Niezabezpieczona’’. Taka informacja ich odstraszy, zniechęci, skłoni do opuszczenia witryny i negatywnie wpłynie na wizerunek firmy. Nie chcesz tracić klientów? Koniecznie zadbaj o certyfikat SSL.

Potrzebujesz nowoczesnej strony WWW? Nawiąż współpracę z ekspertami

Wiesz już, jakimi cechami powinna wyróżniać się skuteczna strona WWW. Czas teraz ją stworzyć. Chcesz mieć witrynę internetową, która sprzedaje? Nie znasz się jednak na kwestiach technicznych i brakuje Ci czasu? Powierz jej projekt i budowę w ręce specjalistów z WeNet, którzy zrozumieją Twój biznes i dopasują indywidualną ofertę. Co ważne, eksperci zajmą się również obsługą Twojej strony i będą służyć pomocą przez cały okres trwania współpracy.

Jeśli skorzystasz z oferty, otrzymasz stronę, która będzie:

  • atrakcyjna i przejrzysta,
  • dopasowana do Twojej branży i grupy docelowej,
  • zgodna z Twoimi oczekiwaniami i potrzebami,
  • intuicyjna, wygodna i funkcjonalna,
  • nowoczesna i responsywna,
  • szybka i sprawna w działaniu,
  • bezpieczna (z certyfikatem SSL),
  • zgodna z zasadami SEO.

Pamiętaj, że dostaniesz także:

  • domenę i hosting w pakiecie,
  • gwarancję stabilności i ciągłości działania witryny,
  • wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna,
  • możliwość stopniowej rozbudowy swojej strony i rozwoju biznesu.

Skuteczna strona WWW pomaga docierać do większej liczby klientów i zwiększać sprzedaż. Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z ofertą. Wypełnij formularz kontaktowy, aby otrzymać bezpłatną wycenę. Nawiąż współpracę z doradcami internetowymi, którzy mają duże doświadczenie i doskonale znają się na technologii.

Artykuł sponsorowany