Jak przygotować skuteczne materiały reklamowe dla hotelu?

Dzięki przemyślanym działaniom marketingowym w Twoim hotelu pojawiają się goście. To za ich pomocą możesz ich również skłonić do tego, aby ponownie odwiedzili Twój obiekt. Nie mogą być to jednak działania przypadkowe – kluczem do sukcesu jest przemyślana strategia.

W jakie formy reklamy zainwestować, aby zainteresować gości swoim obiektem? I na co zwrócić uwagę podczas ich tworzenia? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Poznaj potrzeby swoich gości

Nie stworzysz skutecznych materiałów reklamowych, jeśli nie będziesz wiedzieć, czego oczekują potencjalni goście Twojego hotelu. Zastanów się:

  • jakie aspekty są dla nich szczególnie ważne przy wyborze hotelu,
  • które elementy Twojej oferty są dla nich kluczowe podczas pobytu,
  • gdzie szukają informacji na temat obiektów noclegowych,
  • jaki styl komunikacji preferują,
  • jakim dysponują budżetem.

Dopracuj swoją stronę internetową

Marketing dla hotelu to przede wszystkim skuteczna strona internetowa. Musi być ona zaprojektowana zgodnie z zasadami User Experience, a więc umożliwiać użytkownikom łatwe odnalezienie wszelkich istotnych informacji i przede wszystkim - dokonanie rezerwacji online. W tym z kolei pomoże Ci profesjonalny booking engine, jak ten od Profitroom.

Zadbaj o to, aby na stronie znalazły się estetyczne zdjęcia Twojego hotelu, informacje o jego lokalizacji oraz szczegóły dotyczące pakietów pobytowych czy ofert specjalnych. Przy tworzeniu wszystkich treści używaj języka korzyści.

Wykorzystaj siłę marketingu online

Tradycyjne kanały reklamy (jak np. billboardy czy ulotki) trafiają tak naprawdę do przypadkowych osób. Zupełnie inaczej jest z marketingiem internetowym, który pozwala Ci z chirurgiczną precyzją dotrzeć do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Co więcej, jego wyniki są mierzalne - na bieżąco możesz śledzić realizację Twoich celów.

Digital marketing to wiele możliwości. Na których z nich skupić się przede wszystkim? Postaw na:

  • skuteczne SEO dla hotelu,
  • reklamy Google Ads i Facebook Ads (w tym kampanie remarketingowe),
  • email marketing i marketing automation,
  • reklamę w metaserach,
  • aktywność w mediach społecznościowych.

Drobne gadżety, które budują świadomość Twojej marki Goście zapamiętają Twój hotel przede wszystkim ze względu na świetne warunki i obsługę. Warto udostępnić im jednak także pewne akcesoria, które dodatkowo umilą im pobyt i podkreślą wyjątkowość Twojego obiektu.

Mowa tu o personalizowanych gadżetach, na których będzie umieszczone logo hotelu. Mogą to być np. kosmetyki, parasole, czekoladki, długopisy czy filiżanki.

Powodzenia!


Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne